کد خبر: ۱۱۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص ۲۰ میلیارد ریال برای ساماندهی بلادشاپور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، مجید صفائی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای گذشته نشست‌های مختلفی با وزیر میراث فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع دستی و معاونین وی در رابطه با مسائل مختلف از جمله بافت تاریخی دهدشت (بلاد شاپور) برگزار کردیم که خروجی‌های خوبی برای استان به همراه داشت.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص 20 میلیارد ریال برای ساماندهی بافت تاریخی شهر دهدشت (بلاد شاپور) خبر داد و افزود: این اعتبار به زودی به استان ابلاغ می‌شود.

صفائی با بیان اینکه پروژه ساماندهی بافت تاریخی دهدشت ردیف اعتباری ملی دارد، عنوان کرد: سال گذشته نیز حدود 600 میلیون تومان اعتبار ملی به این پروژه تخصیص یافت.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در بخش‌هایی از این بافت، اقدامات مرمتی در حال انجام است، گفت: محصور کردن، نصب برج نوری و مرمت‌های اضطراری از مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد برای ساماندهی این اثر مهم تاریخی است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد  ابراز کرد: در زمینه جذب تسهیلات ارزان‌قیمت برای ایجاد واحد‌های بوم‌گردی نیز به نتایج خوبی رسیدیم که به‌زودی جزئیات پرداخت این تسهیلات را اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/543/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار